人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Chez mon ami

Chez mon ami_a0158061_8224618.jpg

近所の図書館で待ち合わせして、
お友だちのおうちにあそびに行きました。
「これおすすめよ」って、ルピシアのテオレを淹れてくれました。
おべんとうでも買お、って言ったのに、ランチにスンドゥブをつくってくれました。


My friend invited me her house.
We drunk delicious hot milk tea and ate korean food made by her at lunch.


子どもが縁で、この土地で初めてできたお友達。
今まで、数え切れないくらい、子どもを遊ばせながらおしゃべりしたね。
でもこうしてわたしたちだけで会っておしゃべりするの、一度もなかったね。
時間があっという間だったよ。
だけど・・・おしゃべりが途切れなかったのは、
こんな静かな時間が、慣れなくて、
ちょっと気恥ずかしかったせいもあるかも。


She is the first friend at this city.
We were often talking near our children.
But we never met only two us.
Time flew!!
We talked, talked and talked...bacause I think
we know the silence will make us shy.


ごちそうさま。おいしかったよ。
今は引っ越してちょっとだけ遠くなっちゃったけど、これからもよろしくね。
今度は、ウチでランチしよ。


Yummy lunch and tea! Thanks my friend!
Come to my house next time!


Chez mon ami_a0158061_8413652.jpg
新築祝いで4ヶ月かけて刺繍した額。
ちゃんと飾ってるよって、ちょっと誇らしげに・・・
大切にしてくれて、こちらこそありがとう。









At the entrance, there is a cross-stitch embroidery at her house.
I designed it, made it by hand during 4 months and presented.
Thank you my friend, for your keeping it proudly.

by zoeyu | 2010-01-17 08:53 | Houses or Rooms

<< アイルランド (No.1 国旗... white >>